entertainment%20evolution_edited.jpg
 

Ziggo Entertainment

Waarde creëren met unieke content

Tussen 2014 en 2020 was ik verantwoordelijk voor ziggo.nl/entertainment. Als het ‘online home of Entertainment’ is dit de plek waar alle grote Ziggo content campagnes rondom movies & series, sport en muziek landden. Zoals de start van een nieuw seizoen van Game of Thrones of de Formule 1, de Ziggo Dome Golden Seats, activaties met Ajax en grote loyalty campagnes zoals de Filmfeestmaand.

De Entertainment portal is gestart als een tijdelijke website op een extern domein, maar in de jaren uitgegroeid tot de one-stop-shop voor marketeers en brandspecialisten die de entertainment en sponsor assets van Ziggo online wilden benutten.

Product Owner

Vanaf 2016 was ik de fulltime product owner van dit content marketing platform en sindsdien is het verkeer verdrievoudigd. Vooral door een continue focus op SEO. Ik stuurde een dedicated team van 10 developers, designers, content specialisten en een CRO-manager aan via de development backlog en content kalender. Dit team had als doel om de lifetime value van Ziggo klanten te vergroten. Met unieke content en door het platform continu te verbeteren op basis van A/B-testen.

Scope

Mijn team was verantwoordelijk voor de development van complexe technische oplossingen zoals het Ziggo zenderoverzicht en de on demand catalogus. Naast product owner was ik hoofdredacteur van de maandelijkse nieuwsbrief voor 1.7 miljoen Ziggo klanten met highlights van Ziggo Sport, FOX Sports, Ziggo Movies & Series, HBO en Film1, die binnen het eigen team werd geschreven en gepubliceerd. Ik stuurde het team aan via heldere KPI’s en Objectives & Key Results.

 

Jonas van der Wende

Senior product owner met 10 jaar digital marketingervaring

Sinds 2001 werk ik in marketinggerichte organisaties, van corporate tot mijn eigen onderneming. Ik heb mezelf ontwikkeld tot product owner bij Ziggo, waar ik 6 jaar verantwoordelijk was voor Digital Entertainment.


Door vallen en opstaan, studie en heel veel praktijkervaring heb ik geleerd hoe ik teams waarde laat creëren met een digitaal product. Nu bied ik mijn kennis aan als freelancer. Wat mij onderscheidt van andere product owners zijn mijn kennis van online marketing en gevoel voor UX. Collega's waarderen mijn enthousiasme, doelgerichtheid, doorzettingsvermogen en humor.

Familie, vrienden, sporten. Dat zijn de dingen waar ik echt blij van word. Verder ben ik een groot fan van biografieën en documentaires.

JONAS_MG_9403b.jpg