JONAS_MG_9579b.jpg

JONAS VAN DER WENDE

Senior product owner met 10 jaar digital marketingervaring

Sinds 2001 werk ik in marketinggerichte organisaties, van corporate tot mijn eigen onderneming. Ik heb mezelf ontwikkeld tot product owner bij Ziggo, waar ik 6 jaar verantwoordelijk was voor Digital Entertainment.


Door vallen en opstaan, studie en heel veel praktijkervaring heb ik geleerd hoe ik teams waarde laat creëren met een digitaal product. Nu bied ik mijn kennis aan als freelancer. Wat mij onderscheidt van andere product owners zijn mijn kennis van online marketing en gevoel voor UX. Collega's waarderen mijn enthousiasme, doelgerichtheid, doorzettingsvermogen en humor.

Familie, vrienden, sporten. Dat zijn de dingen waar ik echt blij van word. Verder ben ik een groot fan van biografieën en documentaires.

 
 

ZIGGO ENTERTAINMENT

Waarde creëren met unieke content

Tussen 2014 en 2020 was ik verantwoordelijk voor ziggo.nl/entertainment. Als het ‘online home of Entertainment’ is dit de plek waar alle grote Ziggo content campagnes rondom movies & series, sport en muziek landden. Zoals de start van een nieuw seizoen van Game of Thrones of de Formule 1, de Ziggo Dome Golden Seats, activaties met Ajax en grote loyalty campagnes zoals de Filmfeestmaand.

De Entertainment portal is gestart als een tijdelijke website op een extern domein, maar in de jaren uitgegroeid tot de one-stop-shop voor marketeers en brandspecialisten die de entertainment en sponsor assets van Ziggo online wilden benutten.

Product Owner

Vanaf 2016 was ik de fulltime product owner van dit content marketing platform en sindsdien is het verkeer verdrievoudigd. Vooral door een continue focus op SEO. Ik stuurde een dedicated team van 10 developers, designers, content specialisten en een CRO-manager aan via de development backlog en content kalender. Dit team had als doel om de lifetime value van Ziggo klanten te vergroten. Met unieke content en door het platform continu te verbeteren op basis van A/B-testen.

Scope

Mijn team was verantwoordelijk voor de development van complexe technische oplossingen zoals het Ziggo zenderoverzicht en de on demand catalogus. Naast product owner was ik hoofdredacteur van de maandelijkse nieuwsbrief voor 1.7 miljoen Ziggo klanten met highlights van Ziggo Sport, FOX Sports, Ziggo Movies & Series, HBO en Film1, die binnen het eigen team werd geschreven en gepubliceerd. Ik stuurde het team aan via heldere KPI’s en Objectives & Key Results.

 

WERKERVARING

 

INTERIM DIGITAL PRODUCT OWNER

December 2020 - mei 2021

Bij JDE vervang ik de Digital Product Owner tijdens haar zwangerschapsverlof binnen het team wat verantwoordelijk is voor www.de.nl, www.senseo.nl, www.lorespresso.nl en www.pickwick.nl.

INTERIM PRODUCT OWNER ONLINE SERVICE

Februari - augustus 2020

In mijn eerste interim opdracht werkte ik als product owner voor het Online Service team van XS4ALL wat verantwoordelijk is voor Mijn XS4ALL. Daarnaast heb ik als agile coach een nieuwe manier van werken binnen de marketing afdeling gefaciliteerd.

PRODUCT OWNER DIGITAL ENTERTAINMENT

2016 - 2020

Naast de fusie van Ziggo met Vodafone werd in 2016 een agile transformatie doorgevoerd binnen de afdeling Digital, waardoor ik de fulltime product owner werd van ziggo.nl/entertainment. Ik was verantwoordelijk voor de strategie, product backlog en content kalender voor het team van 10 developers, designers en content editors.

CHANNEL MANAGER ONLINE SALES

2013 - 2015

Als Channel Manager was ik verantwoordelijk voor de sales van content pakketten en heb ik verschillende grote projecten uitgevoerd. Ik fungeerde als product owner Televisie bij de bouw van 2 nieuwe versies van www.ziggo.nl en was de online stream lead bij de introductie van Ziggo Sport.

TEAMLEIDER DIGITAL MEDIA

2011 - 2013

Bij EVO startte ik als sr. online marketeer en na tien maanden werd ik verantwoordelijk voor alle online marketingactiviteiten. Ik heb de website geredesigned en een inbound marketingstrategie ingericht.


Zie ook de cases​.

ACCOUNT MANAGER

2008 - 2011

Bij Oxyma – inmiddels bekend als Merkle – was ik commercieel verantwoordelijk voor de service aan Vodafone. Ons team van 15 man leverde verschillende outsourced diensten op het snijvlak van marketing en IT.

ONDERNEMER

2005 - 2008

Na mijn studie koos ik voor het ondernemerschap met UniverSales. Een B2B telesales organisatie met klanten als Simyo, Orange, ANWB en Philips. Binnen 2 jaar groeiden we naar 30 personeelsleden.

TEAMLEIDER TELESALES

2001 - 2005

Ik combineerde mijn duale studie met een bijna fulltime functie bij Ben, later
T-Mobile, op de telesales afdeling. Als teamleider was ik verantwoordelijk voor selectie, training en retentie targets.

Wil je weten hoe ik jouw organisatie verder kan helpen?

+316 2453 8211

Beurszwam 34
3451 HT Vleuten
KVK 76344258

  • LinkedIn
  • Instagram

© 2020 Valyoo