CASES

Hier vind je een paar voorbeelden van nieuwe features, campagnes en projecten waar ik de laatste jaren aan heb gewerkt.

 

REDESIGN ON DEMAND CATALOGUS

Ziggo On Demand Catalogus.png

VodafoneZiggo | 2019 | webdevelopment

  • Als product owner van het Ziggo Movies & Series overzicht en de bijbehorende nieuwsbrief heb ik het redesign van de on demand catalogus geleid, omdat we niet goed in staat waren om gebruikers te verleiden met de bestaande versie.

  • Na een uitvoerig design traject met een extern bureau zijn de volledige backend en alle frontend componenten vervangen.

  • Dit overzicht bevat bijna tweeduizend losse assets en stelt bezoekers nu in staat om eenvoudig content te vinden en ontdekken.

NIEUW ZIGGO ZENDEROVERZICHT

Ziggo Zenderoverzicht screens.png

VodafoneZiggo | 2018 | webdevelopment

  • Het Ziggo zenderoverzicht is bedoeld voor klanten en prospects die precies willen weten welke zenders beschikbaar zijn op hun adres en was qua verkeer de belangrijkste sectie voor het team.

  • Het vorige overzicht was qua UX sterk verouderd, bevatte foute data en was niet handmatig aan te passen door content editors

  • Als product owner heb ik een nieuw overzicht gerealiseerd, gebaseerd op 200 zenderpagina’s en verschillende feeds uit de middleware. Hiermee was het team weer in control van deze omgeving.

GAME OF THRONES PORTAL

GoT campagne.png

Ziggo | 2016 - 2019 | Contentmarketing

  • Het uithangbord van HBO en daarmee van Ziggo Movies & Series XL is Game of Thrones, de allergrootste serie wereldwijd.

  • In Nederland is www.ziggo.nl/got sinds seizoen 6 de meest relevante website, vol unieke content.

  • Als product owner & hoofdredacteur was ik verantwoordelijk voor meer dan 100 pagina’s met achtergrondartikelen, reviews en winacties.

  • Deze portal stond organisch op de eerste plaats in Google tijdens de start van zowel seizoen 7 als 8.

WEBSITE MIGRATIE NAAR AEM 6.3

Entertainment structuur.png

VodafoneZiggo | 2018 | Content migratie

  • www.ziggo.nl/entertainment is de ‘online home of Entertainment’ waar alle Ziggo entertainment campagnes tussen 2016 en 2020 hebben plaatsgevonden.

  • Deze website werd eerst extern gehost maar is in 2018 herbouwd binnen een nieuw CI/CD platform gebaseerd op Adobe Experience Manager 6.3.

  • Ik was de product owner voor de content migratie van 500 pagina’s en refactoring van verschillende componenten.

ONLINE INTRODUCTIE ZIGGO SPORT

Ziggo Sport intro.png

Ziggo | 2015 | Introductie nieuwe propositie

  • Ziggo Sport (kanaal 14) was de zeer succesvolle rebranding van Sport1 als gratis kanaal voor Ziggo klanten.

  • Binnen het project heb ik als online stream lead de introductie op ziggo.nl geleid.

  • Naast de online omgeving en lanceringscampagne is ook een online streaming capability ingericht, waarmee meer dan 200.000 prospects gratis F1 races konden bekijken.

HIGHLIGHTS E-MAIL PROGRAMMA

Content Marketing.jpg

Ziggo | 2014 - 2019 | e-mail & contentmarketing

  • Content is een USP voor Ziggo en een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is het maandelijkse highlight e-mailprogramma waarvan ik de hoofdredacteur was.

  • In 5 jaar tijd is dit uitgegroeid van een link naar een simpele pagina met een trailer van de maand, naar een gesegmenteerde nieuwsbrief voor 1,7 miljoen klanten in 8 varianten.

  • Dankzij originele, zelf geschreven content en unieke winacties outperformde deze de Nederlandse benchmark.

DEVELOPMENT EVO VOORDEEL APP

EVO roi app.png

EVO | 2012 | App development

  • Naast kennis en politieke lobby bood EVO tientallen financiële voordelen, afhankelijk van de specifieke situatie van een bedrijf.

  • Deze voordelen werden tot op de cent berekend dankzij deze app die is ontwikkeld door Label A waarbij ik de rol van product owner had.

  • Kon zowel online als via een native app gebruikt worden door potentiële leden en account managers.

OPZET INBOUND MARKETING PROGRAMMA

EVO inbound.png

EVO | 2012 | Inbound Marketing

  • EVO had als kennisorganisatie heel veel unieke content (al noemden ze het zelf nog niet zo) maar een grote online uitdaging.

  • Ik heb als teamleider van Digitale Media de website geredesignd rondom specifieke kennis dossiers, gekoppeld aan een centraal gemanaged e-mailprogramma en lead management tool.

  • Hierdoor groeide de online sales met 25%.

Wil je weten wat ik voor jouw organisatie kan betekenen?