
Ziggo Entertainment
Waarde creëren met unieke content
Tussen 2014 en 2020 was ik verantwoordelijk voor ziggo.nl/entertainment. Als het ‘online home of Entertainment’ was dit de plek waar alle grote Ziggo content campagnes rondom movies & series, sport en muziek landden. Zoals de start van een nieuw seizoen van Game of Thrones of de Formule 1, de Ziggo Dome Golden Seats, activaties met Ajax en grote loyalty campagnes zoals de Filmfeestmaand.
​
Ik ben de Entertainment portal gestart als een tijdelijke website op een extern domein. In de jaren erna is dit contentmarketing platform uitgegroeid tot de one-stop-shop voor marketeers en brandspecialisten die de entertainment en sponsor assets van Ziggo online wilden benutten.
​
Product Owner
Vanaf 2016 was ik de fulltime product owner en sindsdien is het verkeer verdrievoudigd. Vooral door een continue focus op SEO. Ik stuurde een dedicated team van 10 developers, designers, content specialisten en een CRO-manager aan via de development backlog en content kalender. Dit team had als doel om de lifetime value van Ziggo klanten te vergroten. Met unieke content en door het platform continu te verbeteren op basis van A/B-testen.
​
Scope
Mijn team was verantwoordelijk voor de development van complexe technische oplossingen zoals het Ziggo zenderoverzicht en de on demand catalogus. Naast product owner was ik hoofdredacteur van de maandelijkse nieuwsbrief voor 1.7 miljoen Ziggo klanten met highlights van Ziggo Sport, FOX Sports, Ziggo Movies & Series, HBO en Film1, die binnen het eigen team werd geschreven en gepubliceerd. Ik stuurde het team aan via heldere KPI’s en Objectives & Key Results.